Lehenengo arazoa
"Mikel (6 urte) eta Ainara (5 urte) neba-arrebak dira. Ikastetxera heldu zirenetik Mikelen jokaera konplexua izan da. Gaur egun ere, jokaera-arazoak ditu eta batzuetan oldarkorra da, batez ere jolastokian.
Ainarak, aldiz, nahiz eta gutxi hitz egin eta bere adineko umeekin elkarrekintzan aritzeko jokabide sozial egokiak ondoez erabili, ez du jokaera-arazo berezirik. Jakina da mutikoek neskatoek baino era nabarmenagoan kanporatzen dituztela arazoak; Mikelen jokaerak ordea, eskola-harremanak zaildu egiten ditu eta kezkatu egiten nau"
Bigarren arazoa
Eskola bateko atsedenaldian adin eta kurtso ezberdinetako umeak patiora ateratzen dira. Beraien arteko gatazkak ugariak dira. Izan ere gehienetan ikaskide berberak dira espaziorik handienen jabe, horregatik beste espazio txikiagoak beste ikaskideentzat izan ohi dira. Azken hauei ezindu edo zaildu egiten zaie beraien jolasak modu egoki batean garatzea. Patioko egoera honek gainera, berdinen arteko interakzioari eta sortzen diren jolas jarduera motei kalte egiten die.
Hirugarren arazoa
Eskola sarritan gertatzen da umeak zigortuak izaten direla atsedenaldian jolastu gabe edota patiora atera gabe. Atsedenaldia oso momentu garrantzitsua da umea sozializatzeko, beste ikaskideekin jolasteko, taldeetan integratzeko, gauzak konpontzeko... baita atsedena hartzeko ere. Denbora horretan ikasgela ez den beste espazio baten egokitu behar du bere burua, egoera desberdin horrek beste giza-trebetasunak eskatzen dituelako.
Beraz, zer gertatzen da ume bat sarritan atsedenaldirik gabe geratzen bada ?
Zeintzuk dira zigorrak jartzeko kausa ohikoenak ?
Zigorrak justifikatuak izaten dira ?
Zergatik gehienetan atsedenaldiarekin lotutako zigorrak ?
No hay comentarios:
Publicar un comentario